Možná si říkáte, že často je přece zjevné na první pohled, zda je na místě být spokojený nebo si stěžovat. Nicméně někdy tato hranice může být velmi tenká, ba téměř neviditelná, pokud se jedná o poskytnutí služby v oboru, kterému nerozumíte anebo výsledky nejsou viditelné na první pohled. Zde je několik užitečných tipů k tomu, jak rozpoznat kvalitní či nekvalitní službu a jak v daných případech postupovat.
Něco se vám nezdá
Za jakoukoli službu platíte svými těžce vydělanými penězi – proto se nestyďte zeptat, proč některé věci vypadají tak, jak vypadají, a proč se to třeba nějakým způsobem liší od vašich představ. Někdy je chyba zcela zjevná, ale někdy můžete mít jen pocit, že vidíte nějakou nesrovnalost, že výsledek nemá (třeba jen zdánlivě) vlastnosti, které jste požadovali. Je vždy lepší položit zbytečný dotaz, než se pak snažit o dodatečnou reklamaci či další schůzku.
Vyhýbavé odpovědi
Pokud poskytovatel odpovídá na vaše dotazy neúplně, vyhýbavě, snaží se informace mlžit či skrýt, pak se vaše podezření přirozeně stane intenzivnějším. Nikdo nemá rád situaci, kdy se přijde na jeho vlastní pochybení, proto se v tomto okamžiku začněte mít na pozoru o něco více a věc dále prověřujte. Jestli si nejste jisti a schyluje se (zejména u vyšších finančních částek) k nějaké neshodě či sporu, pak vyhledejte jiného odborníka v oboru a nechte si sdělit jeho názor na věc.
Neochotný poskytovatel
Potvrdili jste si, že služba skutečně nebyla poskytnuta řádně – co teď?
U služeb, za které jste zaplatili spíše nižší částku a kde je obvykle uzavřena pouze ústní smlouva, je nejlepším řešením prostá domluva. Je-li situace vážnější a navíc jste vyzbrojeni písemným dokumentem, pak po neúspěšné domluvě nezbývá, než kontaktovat advokáta a věc dále řešit skutečně seriózně. Dodavatelé bývají vyhýbaví a na nic nereagují, když jim však přijde dopis s hlavičkou advokátní kanceláře, nějakou reakci to pravděpodobně vyvolá.